Усі учні нашої гімназії знають, що дерево має неабияку цінність. Це джерело кисню, фільтр повітря від газів і пилу, захист від шумів, природний очисник води... А в час, коли дерева без листя, багато хто звертає увагу на вічнозелені кущики в кронах. Не маючи коріння, вони вростають в тканини гілок дерев і живляться їх соками, повільно вбиваючи саме дерево-господар.
«Такі кущики– це пам’ятники нашого недбальства. Звільнимо ж наші дерева від цього «паразита» – омели, як це роблять наші друзі у Європі!»,-запропонував Кравченко Богдан, учень 11-А класу, який влітку цього року 2 тижні брав участь у міжнародному Workcamp у Німеччині. Громадяни цієї країни вирішили поділитися досвідом боротьби з омелою та використанням її як біопалива. До речі в Німеччині розвинувся напрям лiкування цією рослиною - омелотерапiя. Науковцi довели, що ця рослина стимулює природне вiдмирання ракових клiтин, тому її застосовують i в лiкуваннi онконедуг. У місті- партнері Фільдерштадті Богдан разом з 20 однолітками із 7 країн врятував аж 123 дерева від омели. А боролися вони з шкідником лише за допомогою пилки, зрізали не тільки пагони рослини, але й заражені гілки. Учасники табору зрозуміли, що саме захист навколишнього середовища також сприяє порозумінню між народами.
Прислухавшись до Богдана, учні нашої гімназії вирішили також почати боротися з цим паразитом, оскільки значна частина дерев на території гімназії вже вражена омелою. А це значить, що дерева з часом сохнуть і можуть стати загрозою життю та здоров’ю дітей. Труднощі робіт полягали в тому, що рослина- шкідник зазвичай росте на верхівках дерев. З цією проблемою зрізання омели на деревах директор школи Орловська Н.В. звернулися до депутата міської ради Ямщикова В.В. І вже 28 листопада приїхали працівники й робота розпочалася. Обрізали поки що лише 2 дерева, на яких кількість кісткової омели досягла кількох десятків. Для цього прийшлося навіть викликати спеціальну техніку, щоб вивезти гілки, вражені паразитом.
Багато кущиків омели учні вирішили використати у різдвяних поробках, так як вчитель німецької мови Ляшенко О.В. запропонувала учням гімназії використати саму рослину омелу як різдвяний дизайн в гімназії. Адже вона користується в Німеччині особливою популярністю саме на початку зими. Зараз її можна придбати там на ярмарках. Вважається, що омела розкриває свої магічні властивості саме під Різдво, приносячи в дім здоров'я, мир, любов і достаток. Напередодні свята гілочками омели прикрашають вхід у будинок, декорують освітлювальні прилади та різдвяні вінки і також використовують у сервіруванні святкового столу.
До речі, виставка, присвячена Різдву, вже стала традиційною в гімназії. Але змінюються лише теми: був різдвяний віночок, різдвяне дерево, різдвяний будиночок, різдвяний ангел, різдвяні ясла. А з 1 по 25 грудня дитячі вироби можна переглянути в холі закладу. І назва виставки в цьому році «Різдвяний ЕКОвінок». Як завжди беруть участь у цьому дійстві учні, які вивчають німецьку мову, а саме 5-Б, 5-В, 6-Б, 6-В, 7-Б, 7-В, 8-Б, 8-В, 9-Б, 9-В та 10-В класи. Конкурсанти підійшли до справи із запалом і винахідливістю, працювали з душею та фантазією. Різдвяні вінки виконані у традиційних та сучасних техніках з використанням найрізноманітніших матеріалів, а саме з паперу, тіста, солома, лози, гілок дерев, шишок, сухоцвітів, тощо.
Про результати виставки буде повідомлено пізніше.
Сподіваємося, що розпочата робота у боротьбі з омелою буде продовжена у всьому місті і навесні наші дерева віддячать нам своєю красою!
View this photo set on Flickr
Вітаємо переможців І (міського) етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів МАН!
Кондратьєва Єлизавета, 11-А клас, 1 місце у секції правознавство, науковий керівник Панкєєва Жанна Миколаївна
Лукашенко Єлизавета, 11-А клас, 1 місце у секції правознавство, науковий керівник Панкєєва Жанна Миколаївна
Лукашенко Єлизавета, 11-А клас, 1 місце у секції релігієзнавство, науковий керівник Крайнєва Тетяна Василівна
Тихонович Надія, 10-А клас, 1 місце у секції російська мова, науковий керівник Білокінь Антоніна Степанівна
Сахацька Анна, 11-А клас, 1 місце у секції мистецтвознавство, науковий керівник Кривенко Наталія Михайлівна
Лизенко Дарина, 11-А клас, 1 місце у секції англійська мова, науковий керівник Лагута Надія Сергіївна
Артеменко Катерина, 11-А клас, 1 місце у секції польська мова, науковий керівник Пугіна Анастасія Генадіївна
Беспалий Євгеній, 11-А клас, 1 місце у секції польська мова, науковий керівник Пугіна Анастасія Генадіївна
Баглай Анастасія, 11-А клас, 1 місце у секції польська мова, науковий керівник Пугіна Анастасія Генадіївна
Коваль Микола, 9-А клас, 1 місце у секції техніка, науковий керівник Пилюк Світлана Сильвестрівна
Телянова Олена, 10-В клас, 2 місце у секції релігієзнавство, науковий керівник Скоробогатова Марина Дмитрівна
Левченко Дмитро, 11-А клас, 2 місце у секції техніка, науковий керівник Денисюк Дмитро Валерійович
Дубова Катерина, 10-А клас, 2 місце у секції психологія, науковий керівник Редчук Ірина Анатоліївна
Комаревцева Дар’я, 10-А клас, 3 місце у секції соціологія, науковий керівник Білокінь Антоніна Степанівна
Горобець Евеліна, 10-А клас, 3 місце у секції кримськотатарська гуманітаристика, науковий керівник Коваль Тетяна Вікторівна
Колінько Карина, 11-Б клас, 3 місце у секції кримськотатарська гуманітаристика, науковий керівник Пасішний Сергій Олексійович
Бажаємо подальших успіхів та перемог!!!
Вітаємо переможців ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад у 2019-2020 н.р.!
- Бородай Анастасія, 8-Б клас, диплом 3 ступеня з німецької мови, учитель Ляшенко Оксана Василівна
- Білоус Руслана, 10-В клас, диплом 2 ступеня з німецької мови, учитель Ляшенко Оксана Василівна
- Даценко Денис, 10-В клас, диплом 3 ступеня з німецької мови серед учнів 11 класів, учитель Ляшенко Оксана Василівна
- Сидоренко Михайло, 8-Б клас, диплом 2 ступеня з французької мови, учитель Мар’єнко Олена Олексіївна
- Сочивкина Анастасія, 10-А клас, диплом 1 ступеня з французької мови, учитель Мар’єнко Олена Олексіївна
- Тихонович Надія, 10-А клас, диплом 3 ступеня з французької мови, учитель Максимова Тетяна Олександрівна
- Михида Діана, 10-А клас, диплом 3 ступеня з французької мови серед учнів 11 класів, учитель Мар’єнко Олена Олексіївна
- Грунтенко Дар’я, 10-А клас, диплом 2 ступеня з французької мови серед учнів 11 класів, учитель Максимова Тетяна Олександрівна
- Пустяк Ірина, 9-А клас, диплом 3 ступеня з географії, учитель Зубко Олександр Анатолійович
- Харитенко Тетяна, 10-А клас, диплом 3 ступеня з географії, учитель Литвиненко Тамара Леонідівна
- Кечеджі Наталія, 11-А клас, диплом 2 ступеня з географії, учитель Литвиненко Тамара Леонідівна
- Тихонович Надія, 10-А клас, диплом 3 ступеня з російської мови, учитель Білокінь Антоніна Степанівна
- Карпенко Анна, 11-Б клас, диплом 3 ступеня з російської мови, учитель Оверчук Іраїда Володимирівна
- Коваль Микола, 9-А клас, диплом 3 ступеня з біології, учитель Плетньова Анна Василівна
- Берегових Софія, 7-А клас, диплом 3 ступеня з математики, учитель Євтушенко Ольга Василівна
- Жаботинська Софія, 8-А клас, диплом 3 ступеня з математики, учитель Шершньова Олена Анатоліївна
- Коваль Микола, 9-А клас, диплом 3 ступеня з математики, учитель Шершньова Олена Анатоліївна
- Кечеджі Наталія, 11-А клас, диплом 2 ступеня з математики, учитель Дордіна Ольга Вікторівна
- Нестеренко Анна, 9-В клас, диплом 3 ступеня з англійської мови, учитель Богдан Лариса Віталіївна
- Питько Ілля, 9-А клас, диплом 3 ступеня з англійської мови, учитель Падалка Ірина Сергіївна
- Баклицька Софія, 10-А клас, диплом 3 ступеня з англійської мови, учитель Падалка Ірина Сергіївна
- Лизенко Дарина, 11-А клас, диплом 2 ступеня з англійської мови, учитель Богдан Лариса Віталіївна
- Коваль Микола, 9-А клас, диплом 2 ступеня з інформатики, учитель Пилюк Світлана Сильвестрівна
- Питько Ілля, 9-А клас, диплом 1 ступеня з правознавства, учитель Панкєєва Жанна Миколаївна
- Лизенко Дарина, 11-А клас, диплом 2 ступеня з правознавства, учитель Панкєєва Жанна Миколаївна
- Топоркова Діана, 10-В клас, диплом 3 ступеня з правознавства, учитель Панкєєва Жанна Миколаївна
- Самсоненко Олександра, 8-А клас, диплом 3 ступеня з історії, учитель Мироненко Марина Ігорівна
- Тимощук Дмитро, 9-А клас, диплом 2 ступеня з інформаційних технологій, учитель Пилюк Світлана Сильвестрівна.
- Нех Тарас, 10-В клас, диплом 2 ступеня з інформаційних технологій, учитель Крайнєва Тетяна Василівна
- Левченко Дмитро, 11-А клас, диплом 3 ступеня з інформаційних технологій, учитель Крайнєва Тетяна Василівна
- Берегових Софія, 7-А клас, диплом 3 ступеня з української мови та літератури, учитель Манюненко Вікторія Петрівна
- Лифиренко Софія, 8-Б клас, диплом 3 ступеня з української мови та літератури, учитель Манюненко Вікторія Петрівна
- Тихонович Надія, 10-А клас, диплом 3 ступеня з хімії, учитель Хурса Юлія Петрівна
- Олексенко Іван, 8-Б клас, диплом 2 ступеня з трудового навчання, учитель Чичкало Віталій Іванович
- Москаленко Даниїл, 10-В клас, диплом 3 ступеня з трудового навчання, учитель Чичкало Віталій ІвановичБажаємо подальших успіхів та перемог!!!
ПЛАН
проведення Міжнародного Дня осіб з інвалідністю
№ з/п
|
Назва заходу
|
Класи
|
Час проведення
|
Відповідальні
|
1.
|
Виховна година «Людина починається з добра»
|
1-11 кл.
|
29.11-05.12
|
класні керівники
|
2.
|
Виставка літератури « З вірою в любов і милосердя»
|
ШБ
|
29.11-05.12
|
Ландар Н.Л.
Тен Т.А.
|
3.
|
Виставка малюнків «Ти знаєш, що ти людина…»
|
5-7 кл.
|
04.12
|
Кривенко Н.М., ПО
|
4.
|
Перегляд відеоматеріалів «Твори добро, бо ти людина…»
|
3-6 кл.
|
03.12
|
Коваль Т.В.
|
5.
|
Випуск буклетів «Повір у себе»
|
8-10 кл.
|
29.11-05.12
|
ПО, учнівське самоврядування
|
Заходи з проведення
Всеукраїнського тижня права (09.12.2019-13.12.2019)
У Полтавській гімназії № 13
№
|
Дата проведення
|
Вікова категорія
|
Тема
|
Відповідальний
|
1.
|
09.12
|
3-4 класи
|
Уроки справедливості
|
Панкєєва Ж.М.
|
|
09.12
|
1-2 класи
|
Виступ лекторської групи гуртка «Правознавець» у початковій школі з теми «Права дитини»
|
Панкєєва Ж.М.
|
2.
|
10.12
|
9-10 класи
|
«Засідання суду з питань порушення дисципліни». Правова ситуація. Суддя-консультант Лизенко А. В.
|
Панкєєва Ж.М.
|
3.
|
10.12
|
8-9 класи
|
«Права дитини». Послуги юридичного консультанта надають неодноразові переможці олімпіад із правознавства
|
Лизенко Д. (11-А)
Питько І. (9-А)
|
4.
|
11.12
|
6-7 класи
|
Диспут «Булінг серед учнів»
|
Панкєєва Ж.М.
|
5.
|
12.12
|
10-11 класи
|
Конференція «Права людини»
|
Панкєєва Ж.М.
|
6.
|
13.12
|
10-11 класи
|
Круглий стіл «Моє право жити на чистій планеті»
|
Панкєєва Ж.М.
|
7.
|
13.12
|
11 клас
|
Обговорення роботи – дослідження «Право на чисте довкілля»
|
Панкєєва Ж.М.
|
ПЛАН
проведення Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства»
(із 25.11.–10.12. 2019 року)
№
з/п
|
Назва заходу
|
Класи
|
Час проведення
|
Відповідальні
|
1
|
Нарада класних керівників присвячена початку Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства»
|
1-11
|
25.11.2019
|
ЗДВР, ЗНВР, кл. кер., ПО
|
2
|
Оформлення тематичної виставки науково-популярної літератури правового та національно-патріотичного напряму у шкільній бібліотеці
|
ШБ
|
25.11.-10.12.
|
Ландар Н. Л.
Тен Т. А.
|
3
|
Виставка малюнків «Права дитини»
|
4-6
|
25.11.- 06.12
|
Кривенко Н. М., 13 ВОРД, кл. кер. 4-6 кл.
|
4
|
Інтерактивна гра «Про корисні і шкідливі звички»
Казкова вікторина «Захист прав дитини – це перш за все завдання держави»
Бесіда «Великі права маленької дитини»
Година спілкування «Коли мами немає вдома»
|
1
2
3
4
|
02.12-06.12
|
кл. кер. 1-4 класів
|
5
|
Виховна година «Права дітей»
Круглий стіл «Співробітництво краще за конфлікт»
Гра-подорож «Про права граючи»
|
6
7-8
5
|
25.11.-10.12.
|
кл. кер. 5-8 класів
|
6
|
Анкетування учнів щодо знань про ВІЛ/СНІД
|
7-10
|
02.12.-10.12.
|
Коваль Т. В.
|
7
|
Перегляд і обговорення відеофільму «Станція призначення – життя»
|
6-10
|
02-06.12
|
кл. кер.
|
8
|
Зустріч з суддею
Лизенко А. В.
|
4-Б,
4-Г
|
04.12.
(4 урок)
|
Панкєєва Ж. М.
|
9
|
Заняття «Національна дитяча «гаряча лінія» - для дітей та про дітей»
|
5-11
|
05.12-10.12
|
Соціальний педагог, кл. кер. 5-11 кл.
|
10
|
Виготовлення та розповсюдження буклету «Відповідальність підлітків»
|
7-10
|
26.11.-10.12.
|
ПО, 13 ВОРД
|
11
|
Перегляд соціальних роликів «Світ моїх прав та обов’язків»
|
4-5
|
26.11.-10.12.
|
кл. кер.4-5 кл.
|
12
|
Провести зустрічі з працівниками правоохоронних органів
|
1-11
|
26.11.-10.12.
|
ЗДВР, кл. кер.
|
13
|
Психологічна просвіта для учителів. Інструктивно- методична нарада з класними керівниками: «Чинники, що впливають на суїцидальну поведінку в дитячому та підлітковому віці»
Вироблення методичних рекомендацій з профілактики суїцидальної поведінки підлітків.
|
1-11
|
09.12.
|
ЗДВР,ЗНВР, практичний психолог
кл. кер.
|
Вітаємо учнів 3-А класу з I місцем у IV Всеукраїнській інтернет-олімпіаді "На Урок" з англійської мови!
11.11.2019 учні 3-А класу, а саме: Крат Дарія, Корнієнко Артем, Герасименко Іван, Коноплюк Артем, Баклицький Михайло, Данилейко Артем взяли участь у IV Всеукраїнській інтернет-олімпіаді "На Урок" з Англійської мови та зайняли I місця. Учитель - Скляр Олена Вячеславівна.
«Люди перестають мислити, коли перестають читати.» Дідро Д.
Читання повинне займати в житті дитини важливе місце. З перших років життя людина прагне пізнати оточуючий світ, вчиться правильно поводити себе в різних ситуаціях, приймати вірні рішення. Добрим другом і порадником стає книга. Відкриваючи її, дитина відкриває навколишній світ. Вона вчиться думати, аналізувати, співчувати і, що найголовніше, розуміти людську душу. Разом з книжковими героями дитина переживає неймовірні пригоди, стикається з труднощами та долає їх.
З метою залучення учнів 2-х класів до читання, їх ознайомлення з бібліотекою гімназії, її фондом, у період з 4 по 15 листопада зав. бібліотекою Ландар Н.Л. та бібліотекарем Тен Т.А. було проведено свято «Посвята в читачі» та екскурсія другокласників до бібліотеки. В результаті захопливої віртуальної подорожі Книжковим містом діти дізналися про найдавніші книги та бібліотеки, історію книгодрукування, познайомилися з правилами користування книгою та бібліотекою, а також дали обіцянку юного читача – завжди і всюди берегти книгу, виконувати правила користування книгою, стати їй вірним товаришем. Цікавим стало знайомство учнів з казковими героями: Телесиком (Остапенко Олесь, 3-Д) та Калинкою (Перекупка Таня, 3-В), які підготували для них різноманітні конкурси, загадки, вірші про книгу. Наостанок другокласники отримали спеціальну «Пам’ятку читача», в якій прописані поради для безпечного та цікавого читання. Сподіваємось, що юні читачі назавжди потоваришують із книгою, а відвідування бібліотеки стане для них звичним та приємним дозвіллям.
View this photo set on Flickr