Меню

ЗВ’ЯЖІТЬСЯ З НАМИ

 

СЛАВА УКРАЇНІ 

«Spring-STEM-fest 2020» у Полтавській гімназії №13

         3 березня 2020 року в Полтавській гімназії №13 відбулася презентація найграндіознішого проекту  нинішнього навчального року «Spring-STEM-fest 2020», гостями якої стали заступник міського голови з гуманітарних питань Світлана Іванівна Нестуля та начальник управління освіти виконавчого комітету Полтавської міської ради Юрій Сергійович Матвієнко.

        У рамках «Spring-STEM-fest 2020» у гімназії відкрили свою роботу 13 стем-локацій:  Lego-, Sport-, Сhem-, Phys-, Eco-, Math-, De&History-, French-, English-UaLang-, Inf&Robotics-, Draw-, Tech&Polish-stem-location, де учні гімназії поринули у захоплюючий світ STEM. STEM – це акронім для позначення революційного тренду в освітній та професійній сферах. Концепція STEM охоплює природничі науки (Science), технологію (Technology), інжиніринг та математику (Mathematics) і позначає освітні програми та професії, які інтегрують знання та навички у цих галузях.

         У Lego-локації справжній  Леголенд до уваги гостей представили учні початкової школи,  у Сhem-локації учні 7-Б класу мали змогу пройти цікавий хімічний стем-квест, Phys-локація стала майданчиком для демонстрації саморобних стем-приладів учнями гімназії: фільтр-маска проти коронавірусу (Левченко Дмитро, 11-А клас, та Тихонович Надія, 10-А клас), прилад для опріснення морської води (Кечеджі Наталія, 11-А клас), система для автоматизованої подачі дзвінків у гімназі (Коваль Микола, 9-А клас) – це далеко неповний перелік продемонстрованих приладів. У Eco-локації представили екологічні проекти, що запроваджені у гімназії, члени учнівського самоврядування «13 ВОРД». Математична локація вразила розмаїттям учнівських стем-проектів. У локації Inf&Robotics учні представили свої скретч-проекти, а також програми мовою Python. Учень 7-А класу Микитенко Олександр продемонстрував власного робота на платформі Arduino.

       Академічні знання – не єдине мірило професійності людини ХХІ століття.  Креативне, аналітичне, творче мислення, вміння працювати над проектами в команді – ось неповний перелік характеристик сучасної успішної людини. Вченим стало зрозуміло, що для того, щоб пробудити креативний підхід до розвʼязання поставлених задач слід до суто технічної концепції STEM долучити творчий аспект розвитку особистості. Поряд із наукою, технологією, інженерією і математикою мають бути присутні Arts («мистецтва») – так виник напрямок STEAM.

      De&History-локація поєднала у собі знання історії України та Німеччини, володіння навичками роботи з інформацією та інформаційними технологіями. Учні 10-В класу разом із класним керівником Ляшенко Оксаною Василівною, учителем німецької мови, та учителем історії Мироненко Мариною Ігорівною, представили власний проект – розроблену серію стендів «Влада почуттів українців 1919 - 2019», подібно до аналогічного німецького проекту.

       Під час роботи Draw-локації її учасники навчилися створювати малюнки-вітражі із геометричних фігур.

     В істинному математику завжди є щось від художника, архітектора і навіть поета, - так говорив німецький математик Альфред Прінгсхайм. Свого часу вчені прийшли до думки, що додавання мистецтва до STEM явно недостатньо. Також слід додати навички мислення, втілені в читанні і письмі (в англійській мові Reading and wRiting), тому STEAM трансформується в STREAM. 

     French- та English-локації поєднали технічну концепцію стем із мистецтвом – учень 7-Б класу Москаленко Арсеній подарував присутнім мелодійний марш на цимбалах. UaLang-локація стала справжнісіньким телешоу, яке було присвячене найвидатнішим стем-науковцям України.

    Tech&Polish-локація перенесла свої гостей до Любліна. Учні 11-А класу Беспалий Євгеній та Баглай Анастасія польською мовою розповіли про європейські традиції святкування початку весни, і під керівництвом учителя трудового навчання Гончарової Любові Михайлівни подарували гостям – мартиці – символ початку весни у європейській культурі.

     Sport-локація вразила чудовими виступами команд із карате, тхеквондо  та черлідингу.

     STEM, STEAM і  STREAM – такими були номінації у останній, 14-й Winner-stem-локації, яку відвідали учасники дійства. Winner-stem-локація зібрала у актовій залі гімназії майбутню еліту української держави – учнів-переможців ІІ та ІІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіпад і І та ІІ етапів конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН. Під час роботи цієї локації Нестуля Світлана Іванівна, Матвієнко Юрій Сергійович та директор гімназії Орловська Наталія Володимирівна вручили дипломи 35 переможцям учнівських предметних олімпіад і 20 переможцям конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН, серед яких переможець обласного етапу МАН у секції техніка, який прийматиме участь у Всеукраїнському етапі у м. Києві, 2 переможці обласного етапу олімпіади з французької мови, які прийматимуть участь у Всеукраїнському етапі у м.Запоріжжя; переможці обласного етапу МАН у секціях французька та польська мова, які прийматимуть участь у Всеукраїнському етапі конкурсу.

    Здійснивши подорож у безмежний світ науки, занурившись у  захоплюючу атмосферу досягнень і нових відкриттів, кожен із учасників пересвідчився, що майбутнє – за наукою! І саме вона – шлях до розвитку  і  процвітання усіх сфер людського життя.

 

View this photo set on Flickr

Фабрика критичного мислення

Ми позбавляємо дітей майбутнього,

якщо продовжуємо сьогодні навчати так,

як навчали цього вчора.
                   Джорж Дьюї

      20 лютого в рамках міського фестивалю педагогічної майстерності вчителів початкових класів Полтавська гімназія №13 гостинно зустрічала гостей на Фабриці критичного мислення. Чому педагогічна новація «критичне мислення»?

     Сучасний світ складний. Дитині недостатньо дати лише знання. Ще важливо навчити користуватися ними. Знання та вміння, взаємопов’язані з ціннісними орієнтирами учня, формують його життєві компетентності, потрібні для успішної самореалізації у житті, навчанні та праці. Найбільш успішними на ринку праці в найближчій перспективі будуть фахівці, які вміють навчатися впродовж життя, критично мислити, ставити цілі та досягати їх, працювати в команді, спілкуватися в багатокультурному середовищі та володіти іншими сучасними вміннями.

    Всесвітній економічний форум у Давосі регулярно складає перелік актуальних навичок, необхідних для успішної кар'єри. За останні роки критичне мислення піднялося у рейтингу цих навичок з 4 місця (навички для 2015 року) до 2 місця (навички, які будуть важливими у 2020 році). Уміння критично мислити постійно зростає в ціні. Якщо ми не будемо впроваджувати критичне мислення у навчальний процес, то наші учні будуть програвати в конкурентній боротьбі.

    Для того, аби впровадити критичне мислення в школі, передусім  необхідно самому вчителю навчитися мислити критично. Недостатньо просто прочитати про процедури, навички критичного мислення, необхідно стати особистістю, яка може та вміє мислити  критично,  а це потребує значних зусиль з боку людини: себе змінювати важко, довго та енергетично затратно.

    Так само, як на фабриці всі механізми мають працювати злагоджено задля виготовлення якісного виробу, так і школа сьогодення – це фабрика критичного мислення, формуючи яке в дітей ми створюємо нову особистість сучасного світу, котра вміє креативно вирішувати будь-які питання та приймати виклики часу.

    Метод критичного мислення «передбачення» під час уроку математики «Щоб усе прекрасно знати, будемо добре міркувати» продемонструвала Карпенко Н.В.. Денисюк О.І. ознайомила із технологією «фішбоун» («Я досліджую світ» «Відкриваємо таємниці води»). Метод «шість капелюхів» став яскравим доповненням до уроку основ здоров’я «Медійна грамотність. Реклама: добре чи погано» Мирось Н.В.. Вчителі майстерно використали технології критичного мислення, ще раз підтвердивши, що методика розвитку критичного мислення заснована на творчому співробітництві учня і вчителя, на розвитку в учнів аналітичного й творчого підходів до будь-якого матеріалу, методика орієнтується не на запам'ятовування фактологічного матеріалу, а на постановку проблеми і пошук її розв'язку.

 

View this photo set on Flickr

Акт вандалізму

       Полтавська гімназія № 13 неодноразово стикалася з актами дрібного вандалізму. Але картина, яка постала на шкільному ґанку (дивитись фото), викликає справжнє обурення та гнів. Нижні сходинки, що ведуть до запасного виходу, просто розтрощені.

      Звинувачувати конкретно когось не маємо можливості. Тож просимо вас, шановні батьки, проводити бесіди на тему збереження майна зі своїми дітьми та бути самим дбайливими господарями у своєму районі. А вас, діти, просимо не руйнувати та закликати інших не пошкоджувати наше спільне майно. Адже замість того, щоб кошти, виділені бюджетом, використовувати на покращення загального стану школи, їх доведеться витратити на ремонт входу.

       Сподіваємося на ваше розуміння та підтримку.

View this photo set on Flickr

ТАРАСОВИМИ ШЛЯХАМИ

      З метою опанування багатством української мови та літератури,  популяризації  творчої спадщини великого Кобзаря, виявлення та підтримки творчо обдарованих дітей, патріотичного  виховання учнів 21 лютого нинішнього року на базі Полтавської загальноосвітньої школи № 19 було проведено міський етап конкурсу читців «Тарасовими шляхами».

     У цьому змаганні юних декламаторів взяли участь і представники нашої гімназії: Флока Марія (6-Д клас – молодша вікова категорія), Лифиренко Софія (8-Б клас – сер едня вікова категорія) та Клестова Анна (10-В клас – старша вікова категорія). Дівчата читали як вірші самого Тараса Григоровича, так і його сучасників.

     Наші конкурсантки продемонстрували мистецтво живого слова, майстерне виконання, уміння відтворити характер виконуваного твору.

   У підсумку журі визначило переможців. Наші гімназистки серед них: Флока Марія та Лифиренко Софія посіли ІІ місце кожна у своїй віковій категорії.        Шестикласницю до змагання готувала вчитель української мови та літератури Швидка Людмила Володимирівна, а з восьмикласницею працювала класний керівник Манюненко Вікторія Петрівна.

     Вітаємо юних зірочок та їх наставниць із яскравою перемогою та бажаємо в майбутньому не менш вражаючих результатів!

 

View this photo set on Flickr

Герої не вмирають !

        Сьогодні, 20 лютого 2020 року, - шості роковини кривавих подій на Майдані під час Революції Гідності. Цього дня, 6 років тому, Україна пережила найтрагічніший етап Революції гідності. У період 18-20 лютого 2014 року в центрі Києва загинули близько ста осіб, кілька десятків зникли безвісти, більше тисячі дістали поранення, а сотні – були заарештовані та піддані тортурам.

      Для припинення свавілля державних органів зранку 18 лютого 2014 року протестувальники організували ходу до Верховної Ради України, яка отримала назву «Мирний наступ». Громадяни вимагали від влади рішень для виходу з кризи і врегулювання ситуації в країні, насамперед обмеження повноважень президента України шляхом внесення змін до Конституції України. Працівники міліції, діючи за вказівками керівництва правоохоронного органу, спільно з «тітушками», грубо порушуючи чинне законодавство, застосовували надмірне насильство і використали вогнепальну зброю, вчинивши жорстокий силовий розгін ходи.

     Як наслідок, 18 лютого на вулицях Інститутській та Грушевського, Кріпосному провулку та Маріїнському парку загинуло 23 людини, а 509 отримали тілесні ушкодження, з них 37 – тяжкі, 85 – середньої тяжкості. У вересні 2014 року, вже після повалення злочинного режиму, Україна відкрила кримінальне провадження щодо розслідування злочинів на Майдані. Вранці 20 лютого розпочали розстріли. Вони тривали дві години. Загинули 70 євромайданівців. Загалом, за даними Міністерства охорони здоров'я, з 18 до 20 лютого 2014 року загинули 82 учасники акцій.

    Ці сумні сторінки, які уже увійшли в історію України, не можна забувати. Тому сьогодні, у День пам’яті Героїв Небесної Сотні,  представники учнівського самоврядування Шкурат Вероніка та Олексенко Іван підготували повідомлення, на якусь мить повернувши нас у 2014 рік. Рік, коли українці стали єдиною нацією, об’єднавшись заради єдиної мети. Рік, коли матері не дочекались своїх дітей, рік, коли національна ідея стала на перше місце, а хата стала не скраю…

       Слава Україні! Героям слава!

 

View this photo set on Flickr

«Чудова сімка»

      У символічну дату 20.02.2020 року в ПД «Листопад» відбулося свято під назвою «Чудова сімка» - урочисте нагородження переможців міського етапу учнівських предметних олімпіад та конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів Малої Академії Наук, а також учителів, які їх підготували. 11 учнів нашої гімназії та 8 педагогів отримали почесні грамоти та сертифікати на грошові винагороди. Щиро вітаємо переможців та їх наставників і бажаємо подальших успіхів та перемог!

View this photo set on Flickr

Благодійний екоярмарок відбувся!

       Печиво, тортики, желе, вафельні трубочки, кекси, соки, чай і багато-багато інших смаколиків, а ще… екосумки, сувеніри, дощечки для нарізки, прикраси, посуд, мило й свічки ручної роботи  можна було сьогодні, 19 лютого, придбати на благодійному екоярмарку в Полтавській гімназії №13

     Учні, батьки й учителі взяли активну участь у підготовці заходу. До нього долучилися представники 35 класів, які разом з батьками або власноруч випікали, вирізали, шили та в’язали. А потім продавали… Молодшим школярам вести торгівлю допомагали батьки, старші ж учні спільними зусиллями з класними керівниками розробляли власні бізнесплани й розважальну програму, щоб залучити якомога більше покупців. На  ярмарку були симпатичні україночки, веселий Бегемот і продавчиня Зіна, яким просто не можна було відмовити.

      Найбільші суми вторгували: у початковій школі - 3-А, 3-Б, 1-А, у середній школі - 5-В, 7-А, 5-Б, у старшій школі - 8-Б, 8-А та 9-А класи.

     Креативний підхід і яскравий асортимент приваблювали покупців: учителів, батьків, учнів гімназії. У підсумку  було зібрано 15 307 грн. Ці кошти будуть витрачені для благоустрою території гімназії та на придбання форми для шкільної агітбригади.

    Дякуємо всім небайдужим, хто долучився до участі в екоярмарку. Сподіваємося, що проведення таких заходів стане доброю традицією, адже вони згуртовують батьків, дітей, учителів і надають суттєву матеріальну підтримку для розвитку гімназії.

View this photo set on Flickr

 

Школа молодого вчителя фізики та математики

      За планом роботи ММК управління  освіти протягом 2019-2020 н.р  на базі Полтавської гімназії № 13  заплановані заняття школи молодого вчителя фізики та математики. 18 лютого відбулося третє засідання, яке проводили методист ММК Семено Лідія Дмитрівна, учителі гімназії №13 Александрова Світлана Євгеніївна, Дордіна Ольга Вікторівна, Рибальченко Валентина Вікторівна. Висвітлювалися такі питання:

  • вимоги до сучасного уроку;
  • задача одна – розв’язків багато;
  • вивчення теми «Золотий переріз» на уроці в 6 класі.

     Молоді вчителі  побували на уроці досвідченого колеги. Учитель Полтавської гімназії № 17 Ковалевська Вікторія Вікторівна розповіла про використання платформи для змішаного навчання. На завершення слухачі спланували подальшу роботу за графіком.

Про нас

Інноваційна діяльність Ліцей №13 "УСПІХ" спрямована на формування творчої особистості учня на основі зростання професіоналізму вчителя у світлі застосування сучасних інноваційних технологій навчання.

Авторські права 2024 © Ліцей №13 "УСПІХ" Полтавської міської ради. Усі права захищені.