Ліга Сміху стала одним із найпопулярніших телевізійних гумористичних шоу. Дорослі та діти вступають у фан-клуби кращих команд Чемпіонатів, цитують жарти і з нетерпінням чекають нових випусків програм. Тож нова «Ліга Сміху Діти» пройшла вже вдруге в Полтаві.
29.11.2018 відбувся міський фестиваль «Ліга Сміху», що проходив на базі МБК.
Участь у ньому взяли команди 8 навчальних закладів. Були там і наші учні, котрі створили власну збірну. До неї увійшли Топоркова Діана, Беспалий Євгеній, Кіндій Павло, Лимар Анастасія, Матільда Шаріпова.
Ведучим фестивалю був Андрій Боблях (учасник команди «Manhattan»).
Цього року змінився і «зоряний» склад суддів, більшість із них – учасники самої «Ліги Сміху». Коміки з різних команд («СМТ», «Луганська збірна», «Ніколь Кідман») підбадьорювали глядачів і давали певні настанови учасникам. У журі були Стас Манько, Влад Стеблівський, Тимур Кабіров. Перемогу здобула Полтавська спеціалізована школа № 3, з чим її і вітаємо!
Наші гумористи виступили дуже достойно, зал був у захваті.
Бажаємо юним комікам яскравих перемог у майбутньому!
View this photo set on Flickr
25 листопада 2018 р. завершився ІІ етап Всеукраїнських учнівських олімпіад, де змагалися між собою у знаннях з різних шкільних предметів школярі шкіл, гімназій та ліцеїв нашого міста. У 2018-2019 н.р. учні нашої гімназії посіли 38 призових місць:
- Петрик Марія, 8-А клас – диплом 2 ступеня з української мови та літератури, учитель Коваль Надія Анатоліївна
- Сочивкина Анастасія, 9-Б клас - диплом 1 ступеня з української мови та літератури, учитель Шостак Лариса Іванівна
- Кузів Олександра, 10-А клас - диплом 3 ступеня з української мови та літератури, учитель Коваль Надія Анатоліївна
- Жаботинська Софія, 7-А клас - диплом 3 ступеня з математики, учитель Шершньова Олена Анатоліївна
- Коваль Микола, 8-А клас - диплом 3 ступеня з математики, учитель Шершньова Олена Анатоліївна
- Харитенко Тетяна, 9-Б клас - диплом 2 ступеня з історії, учитель Панкєєва Жанна Миколаївна
- Грунтенко Дар’я, 9-А клас, диплом 2 ступеня з російської мови, учитель Білокінь Антоніна Степанівна
- Карпенко Анна, 10-Б клас, диплом 2 ступеня з російської мови, учитель Оверчук Іраїда Володимирівна
- Дрозд Дар’я, 11-Б клас, диплом 2 ступеня з російської мови, учитель Білокінь Антоніна Степанівна
- Питько Ілля, 8-А клас, диплом 1 ступеня з правознавства серед учнів 9 класів, учитель Панкєєва Жанна Миколаївна
- Топоркова Діана, 9-В клас, диплом 3 ступеня з правознавства, учитель Панкєєва Жанна Миколаївна
- Коваль Микола, 8-А клас, диплом 3 ступеня з біології, учитель Плетньова Анна Василівна
- Рєутов Едуард, 11-Б клас, диплом 3 ступеня з біології, учитель Плетньова Анна Василівна
- Могилат Анастасія, 8-Б клас, диплом 3 ступеня з трудового навчання, учитель Гончарова Любов Михайлівна
- Тимощук Дмитро, 8-А клас, диплом 3 ступеня з інформаційних технологій, учитель Пилюк Світлана Сильвестрівна
- Нех Тарас, 9-В клас, диплом 2 ступеня з інформаційних технологій, учитель Крайнєва Тетяна Василівна
- Левченко Дмитро, 10-А клас, диплом 3 ступеня з інформаційних технологій, учитель Крайнєва Тетяна Василівна
- Завалішин Владислав, 10-А клас, диплом 3 ступеня з інформаційних технологій, учитель Крайнєва Тетяна Василівна
- Помазан Максим, 10-А клас, диплом 3 ступеня з інформаційних технологій, учитель Крайнєва Тетяна Василівна
- Кіяшко Ігор, 9-В клас, диплом 3 ступеня з фізики, учитель Магура Марина Доменіківна
- Артеменко Катерина, 10-А клас, диплом 3 ступеня з фізики, учитель Магура Марина Доменіківна
- Петрик Марія, 8-А клас, диплом 2 ступеня з англійської мови, учитель Падалка Ірина Сергіївна
- Михида Діана, 9-Б клас, диплом 3 ступеня з англійської мови, учитель Падалка Ірина Сергіївна
- Баклицька Софія, 9-Б клас, диплом 3 ступеня з англійської мови, учитель Падалка Ірина Сергіївна
- Амстиславська Даяна, 10-Б клас, диплом 3 ступеня з англійської мови, учитель Лагута Надія Сергіївна
- Дрозд Дар’я, 11-Б клас, диплом 2 ступеня з англійської мови, учитель Кухарчук Оксана Петрівна
- Лобач Данило, 11-А клас, диплом 3 ступеня з англійської мови, учитель Браташевська Тетяна Борисівна
- Даценко Денис, 9-В клас, диплом 3 ступеня з географії, учитель Зубко Олександр Анатолійович
- Кечеджі Наталія, 10-А клас, диплом 3 ступеня з географії, учитель Литвиненко Тамара Леонідівна
- Кушніренко Влада, 8-Б клас, диплом 2 ступеня з французької мови, учитель Максимова Тетяна Олександрівна
- Тихонович Надія, 9-А клас, диплом 2 ступеня з французької мови, учитель Максимова Тетяна Олександрівна
- Сочивкина Анастасія, 9-Б клас, диплом 1 ступеня з французької мови, учитель Мар’єнко Олена Олексіївна
- Грунтенко Дар’я, 9-А клас, диплом 1 ступеня з французької мови серед учнів 10 класів, учитель Максимова Тетяна Олександрівна
- Панчук Ольга, 9-Б клас, диплом 3 ступеня з французької мови серед учнів 10 класів, учитель Мар’єнко Олена Олексіївна
- Баклицька Софія, 9-Б клас, диплом 2 ступеня з французької мови серед учнів 11 класів, учитель Мар’єнко Олена Олексіївна
- Топоркова Діана, 9-Вклас, диплом 2 ступеня з німецької мови, учитель Ляшенко Оксана Василівна
- Білоус Руслана, 9-Вклас, диплом 1 ступеня з німецької мови, учитель Ляшенко Оксана Василівна
- Кечеджі Наталія, 10-А клас, диплом 3 ступеня з німецької мови, учитель Ляшенко Оксана Василівна
8 учнів гімназії приймали участь у двох олімпіадах і стали призерами:
Сочивкіна Анастасія, 9-Б клас – дипломи 1 ступеня з української та французької мов,
Грунтенко Дар’я, 9-А клас – диплом 1 ступеня з французької мови серед учнів 10 класів та 2 ступеня з російської мови,
Петрик Марія, 8-А клас – дипломи 2 ступеня з української та англійської мов,
Дрозд Дарʼя, 11-Б клас – дипломи 2 ступеня з англійської та російської мов,
Топоркова Діана, 9-В клас – диплом 2 ступеня з німецької мови та 3 ступеня з правознавства,
Баклицька Софія, 9-Б клас – диплом 2 ступеня з французької мови серед учнів 11 класів та диплом 3 ступеня з англійської мови,
Коваль Микола, 8-А клас – дипломи 3 ступеня з математики та біології,
Кечеджі Наталія, 10-А клас – дипломи 3 ступеня з географії та німецької мови.
Питько Ілля, учень 8-А класу, виборов абсолютне 1 місце на олімпіаді з правознавства серед учнів 9 класів, незважаючи на те, що у 8 класі правознавство не вивчається. Проте наполегливість, працелюбність і заняття з досвідченим учителем принесли чудовий результат!
Ми щиро вітаємо усіх наших переможців і бажаємо їм не зупинятися на досягнутому, підвищувати свій рівень, адже попереду ІІІ обласний етап олімпіад, а на багатьох переможців олімпіад чекають також попереду міський та обласний етапи конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів МАН.
Ми пишаємося вами і бажаємо успіхів у всіх ваших починаннях!
"Що? Де? Коли?" — інтелектуальна гра, популярна на теренах колишнього СРСР, та у країнах зі значними російськомовними спільнотами (Ізраїль, Німеччина, США).
Її придумав у 1975 р. телеведучий Володимир Ворошилов. Гра швидко стала популярною і невдовзі (на відміну від первинної телегри) з'явилася доступна всім охочим спортивна версія гри. Ігрова команда із шести (у спортивному різновиді — інколи до восьми) осіб повинна відповісти на питання, на обдумування та обговорення якого дають одну хвилину. Питання намагаються скласти такими, щоб дати відповідь на них можна було використавши звичайні, загальні знання та застосувавши логіку. За кожну правильну відповідь команда отримує одне очко.
Гравці у «Що? Де? Коли?» повинні мати широкий світогляд і цікавитися досягненнями сучасного суспільства. Для них важливо вміти швидко, оригінально думати. Саме з метою показати свої знання, здатність логічно мислити та вміти обґрунтувати свою думку, учні 3-А класу взяли участь у спортивній версії інтелектуальної гри "Що? Де? Коли?". Усі діти розділилися на 4 команди, кожна з яких мала свою назву та відповідну емблему. Хлопчики та дівчатка по черзі відповідали на запитання з різних тем, де за кожне правильне твердження отримували бали, які наприкінці гри і показали найбільш ерудовану команду. Але варто сказати, що всі діти проявили себе творчо, неординарно і згуртовано.
View this photo set on Flickr
Щороку згідно з міською програмою партнерства з містами Німеччини проводиться стажування вчителів в німецьких школах. З 8 по 30 жовтня вчитель німецької мови Полтавської гімназії №13 О.В. Ляшенко мала можливість відвідати гімназію ім. Едуарда Шпрангера в Фільдерштадті. Варто зауважити, що в цьому закладі вона не вперше, тому була озброєна певним досвідом і намагалася привезти в рідну школу ідеї, які є основою сучасної німецької освіти. По закінченню стажування вчитель отримала сертифікат та написала видгук в місцеву газету ( див. скан статті ).
Нижче ми подаємо її враження від стажування і певні висновки, зроблені з нього.
"Багаті культурні пам’ятки, добротні будинки, ідеальні дороги, охайні вулиці – все це підтверджує статус Німеччини як найбагатшої країни Західної Європи. Але особливим світом для мене, як вчителя, є, звичайно, німецька школа. І я змогла її оцінити. Загального поняття "німецька освіта" не існує взагалі, оскільки освіта там регулюється окремими федеральними міністерствами. У кожній землі своя програма, тривалість навчання, вимоги і витрати на освіту. Німецька школа не ставить собі за мету примусити до навчання, а створює оптимальні умови для тих, хто хоче вчитися. Учні вчаться жити в конкурентному середовищі, наближеному до реального життя. Якщо не вдалося виплисти завдяки власній наполегливості, то рятувати ніхто не буде. Відвідування школи – обов’язкове, і це закон. Якщо дитина не з’являється на заняття без поважних причин, до неї додому може прийти поліція та попросити терміново відправити дитину до школи та ще й накласти штраф на батьків.
Я мала змогу відвідати 55 уроків з різних предметів, познайомитися з організацією навчального процесу. Німецькі школярі теж дізналися багато від мене про повсякденне життя, про систему шкільної освіти в Україні.
Перш за все мене вразили білінгвальні класи, які сприяють не просто знайомству з іншими культурами, а й самокритичному осмисленню власної культури, навичкам толерантності і поваги. Уроки проходять парами, перерви по 20 хвилин, а на обід ціла година. Розмаїття страв у їдальні вражає, а страви готують мами на благодійних засадах. Початкова школа відокремлена від середньої школи. Учні з 5-9 клас зобов’язані на перервах бути на вулиці, користування мобільними телефонами на території школи заборонено законом. У розпорядженні учнів дуже великий спортзал та спортивне поле, мобільна актова зала, свій кінотеатр та медіацентр, самотужки посаджений сад з дослідною ділянкою. Є великі лаборантські кімнати, облаштовані робочими місцями для учнів та вчителів, де панує дуже демократична атмосфера. А коридори - це справді зони відпочинку!
Я вважаю, що більшість українців були б теж здивовані німецьким типовим шкільним інтер'єром. У приміщенні немає ніякого пластику: вікна, двері, меблі – все з дерева. Жодних шпалер та громіздких стендів на стінах, натомість – величезна кількість яскравих дитячих малюнків, інформаційних стендів, правил поведінки, що розкривають стратегію діяльності школи. Мене дуже вразили документ-камери в кожному класі, які вирішують завдання донесення необхідної візуальної інформації до учнів і які зовсім витіснили користування дошкою та крейдою. Мій досвід спілкування з вчителями підтвердив: документ-камера – це дійсно дуже необхідний інструмент сучасного освітнього процесу.
Окрема тема – підручники. За німецькими підручниками учні пізнають реальне життя, вчаться пристосовуватися до нього, за українськими – витають у вирі фантазій авторів. Був дивний, на перший погляд, урок математики в 5 класі, коли всі діти з метрами в руках повзали по класу. Виявилося, таким чином вони вимірювали довжину і ширину класу. У результаті навчилися обчислювали площу та периметр.
Учительська має 3 зони: робочу, організаційну та для відпочинку. Спочатку мені незвично було бачити, як учителі йдуть на уроки з великою кількістю роздаткового матеріалу. В учительській є велика кількість копіювальної техніки, на якій перед початком уроку роздруковуються завдання. Слід зазначити, що в школі пишуть чорнильними ручками, що сприяє кращій каліграфії в учнів. Не таким, як в Україні, виявився і класний журнал – все на сайті гімназії з відмітками про проведений урок, відсутніх учнів та результати контрольних робіт. У Німеччині запроваджена 6-бальна система оцінювання, одиниця – найкраща оцінка. Окрім цього вчитель сам вирішує, коли і як робити контроль знань і попереджає про це керівнцтво школи ще на початку семестру. На тиждень в учнів може бути не більше двох контрольних робіт, і учні завжди попереджені про них заздалегідь у списку, який висить у кожному класі. Звичайно, контрольних та самостійних робіт не так багато, як в Україні, і на них панує спокійна атмосфера, діти не заважають один одному і не списують (для цього є спеціальні паперові ширми) і я не бачила в учнів жодної шпаргалки. Перевіряючи контрольну роботу, кожен вчитель пише аналіз роботи кожній окремій дитині.
Побувавши на багатьох уроках, помітила, що педагоги не вимагають від учнів неможливого, водночас великий акцент робиться на самоосвіту. Якщо хтось не виконав домашнього завдання, його не карають поганою оцінкою, а залишають на додаткове заняття після уроків. Для цього в гімназії кожен день є чергові вчителі. Педагоги самі зацікавлені в хороших результатах своєї роботи, тому нема потреби контролю з боку директора чи завуча. Керівник навчального закладу не має права зайти на урок, не попередивши завчасно вчителя.
У Німеччині велику увагу приділяють фаховій підготовці молодого покоління. Дітей у школі знайомлять з різними професіями, дають уявлення про те, хто чим займається, щоб у ранньому віці в них формувалося бачення майбутнього фаху. Обовязково проводять в гімназії практики та навчальні екскурсії, метою яких є спрямування дитини до обрання вузького профілю. Дітей не переобтяжують, але й нема гоніння за відмінними оцінками.
Насправді теж дуже вразило те, що в Німеччині дітей-інвалідів не викреслюють із повноцінного життя, не ізолюють від здорових дітей. І вони не комплексують з приводу своєї інакшості, навпаки, на їхніх обличчях завжди щасливі усмішки.
Бути вчителем у Німеччині – почесно. Педагоги мають диплом з двох предметів і отримують чималу зарплату.
Насолоджувалась я звичайним німецьким повсякденним життям у родині колеги, вчителя англійської та латинської мов Маріанни Іллі-Шрайфогель. Я була рада зустрічі з моїми друзям з першого шкільного обміну далекого 1988 року, а саме з Нільсом Шмідтом (керівник німецького уряду) та Штефані Фьорстер (з минулого року вчитель в гімназії, де я проходила стажування).
Насичену цікаву культурну програму підготувало керівництво міст-партнерів: це і відвідування Людвігсбургу з дивовижними гарбузами (до речі, найважчий 965 кг), і свято капусти в Ляйнфельдені, каплиця Ротенберг, Хайґерлох з цікавими музеями, Тюбінген з незвичайною виставкою, Штутгарт, Есслінген, спортивно-розважальний центр "Фільдорадо", Вільгельматеатр з виставою "Ромео та Джульєтта" та неперевершений мюзікл "Нотр-Дам" та багато інших заходів, серед яких офіційна зустріч з Андреасом Кохом, бургомістром м.Фільдерштадт, та свято вчителів у гімназії ЕСГ. Особлива подяка пані Тамарі Постніковій, яка допомагала і організовувала все стажування.
Три тижні промайнули дуже швидко, а спогади та враження від поїздки залишилися. І, як завжди, повернення на Батьківщину - не менш тривожний момент: саме тут можна використати нові знання і впроваджувати технології, з якими познайомилася. Жоден досвід не може бути механічно перенесений на іншу країну. Бо німецька освіта близька та водночас дуже далека для нас, українців. Адже за корупцією, недофінансуванням, зневірою приховується значний потенціал, значні традиції, великі успіхи та безмежне бажання впроваджувати щось нове. А подорожувати та стажуватися необхідно кожному, бо слід побачити те, до чого варто прагнути. Щоб, повертаючись додому, точно розуміти, який світ будувати навколо себе. Будувати не копіюючи, а створюючи кращу модель життя і бажати втілити в рідній школі хоча б декілька ідей. І так хочеться, щоб моя мрія - мати зараз як засіб навчання документ-камеру - здійснилася! А далі за допомогою неї освоювати нові підходи до навчання, створювати умови для розвитку потенціалу кожного учня у вивченні німецької мови. І цілком ймовірно, що саме для цього молодого покоління Європа, як і цілий світ, набагато ширше відчинять свої двері.
View this photo set on Flickr
19 – 21 жовтня 2018 р. відбувся Кубок Федерації Таеквон-до І.Т.Ф. україни серед дітей та юнацтва у м.Одеса, в якому приймали участь 820 спортсменів із 20 областей. Вітаємо учнів Полтавської гімназії №13, які вибороли перемогу:
Петренко Єгор (7-В клас) нагороджений золотою медаллю,
Помазан Вікторія (7-А клас) та Корсун Олег (8-А клас) нагороджені бронзовими медялями.
Учениця Полтавської гімназії №31, Сайко Елизавета, яка тренується на базі нашої гімназії, нагороджена золотою та срібною медалями.
Учениця 7-Г класу нашої гімназії Волошина Аміна у м.Харкові на Кубку України серед дорослих, юніорів та юнацтва 8 – 11 листопада 2018 р. посіла 1 місце і за підсумками першого відбору до складу збірної України закріпила за собою місце у складі збірної.
Ск «СонсуквоН»
Вітаємо із перемогами та бажаємо подільших успіхів!!!
View this photo set on Flickr