Відчуття відповідальності за свої вчинки повинне бути пріоритетним для підростаючого покоління. Саме тому 31.01.2020 у Полтавській гімназії № 13 відбулася зустріч учнів гімназії з представниками патрульної поліції. Організатором зустрічі була заступник прокурора Полтавської області Горбенко Аліна Юріївна. А цікаві лекції проводили інспектори ювенальної превенції Кива Сергій Олександрович та Аврахова Олена Віталіївна.
Учні 5-Г, 6-Г, 7-Г та 8-Г мали змогу поспілкуватися із запрошеними на тему «Адміністративна та кримінальна відповідальність неповнолітніх». Обговорювались випадки булінгу, крадіжок, неналежної поведінки в колективі. Інспектори ознайомили з різними види адміністративної та кримінальної відповідальності дітей та батьків у випадку скоєння їхніми дітьми протиправних дій.
Зустріч була доцільною та інформативною.
View this photo set on Flickr
31 січня у актовій залі Полтавської гімназії №13 пройшов шкільний урок волонтерства для учнів 9-10 класів. Його проводив координатор Всеукраїнської волонтерської служби Коськин Георгій.
Почався цей урок з поняття волонтерства. «Волонтерство — добровільна безкорисна суспільно важлива діяльність». Визначальним є принцип добровільності – волонтер діє за покликом душі, з почуття потреби реалізувати свою громадянську позицію.
Невтомна праця, небайдужість до чужих доль, сповнені добротою серця та надія на краще майбутнє — те, що поєднує всіх волонтерів, людей різного віку, професій і соціального статусу.
Старшокласники дізналися багато корисних і важливих речей. Волонтери у Полтаві працюють з інвалідами війни, вихованцями інтернатів, дітьми-інвалідами, пацієнтами дитячих онкологічних відділень, дітьми, позбавленими батьківського піклування та з родин, що потрапили в складні життєві обставини, приймають участь у екологічній діяльності та інш.
Діти гімназії №13 активно долучаються до всіх волонтерських акцій і займають активну громадянську позицію тому цей урок був для них дуже цікавим і корисним.
View this photo set on Flickr
Перебуваючи в щоденному вирі інформації, дуже часто ми потрапляємо на гачки обману, маніпуляції, брехні. Більше того, навіть не підозрюючи, стаємо розповсюджувачами фейків. «Хлопчик отруївся «Тархуном…», «Льодянці-наркотики роздають поблизу шкіл…», «День народження Вайбер – отримай Айфон»… – ось далеко не повний перелік статей, що розсилаються регулярно й викликають довіру не тільки в підлітків, а й у досвідчених та освічених людей.
Саме тому педагогом-організатором нашої гімназії Людмилою Сергіївною й був розроблений тренінг під назвою «НЕ ВІР! НЕ ЛАЙКАЙ! НЕ РЕПОСТЬ!». Учні 9-Б класу взяли активну участь і здобули певні навички розпізнання фейкових новин. Перша частина тренінгу мала теоретичне спрямування: потрактування поняття «фейк», мета фейку та способи розпізнавання обману. Друга частина передбачала практичне застосування здобутих знань. Учням пропонувалося розпізнати фейкові й правдиві новини, аналізуючи статті та фото. У підсумку учасники тренінгу відчули себе справжніми журналістами й спробували написати статті, пригадавши казку про Червону Шапочку. Першим замовником матеріалу був Вовк, далі – мама й бабуся Червоної Шапочки, третій замовник – незалежні ЗМІ.
Сподіваємося, що тренінг допоможе школярам здобути навички медіаграмотності й дасть основу для розвитку критичного мислення.
View this photo set on Flickr
Під час зимових канікул 5-В клас відвідав музей В.Г. Корленка, нашого видатного земляка, відомого письменника, публіциста та громадського діяча.
Такий вид дозвілля вже став для полтавців доброю традицією, тому що взимку прикрашають короленківську ялинку, виготовляють короленківські іграшки та влаштовують новорічне чаювання. Традиція склалась з 1903 року, коли вперше В.Г. Короленко у своєму маєтку влаштував різдвяне благодійне святкування для полтавської дітвори.
Цього дня все склалося для нас якнайкраще: пізнавальна розповідь екскурсовода, занурення в обстановку ХІХ ст., ялинка, прикрашена старовинними іграшками, зокрема паперовими балеринами, янголятками з пап’є-маше, клоунами з яєчної шкаралупи. Багато нового дізналися діти про життя та діяльність В.Г. Короленка.
Співробітники музею влаштували нам справжній новорічний ранок з Дідом Морозом, Снігуркою, конкурсами, танцюванням та подарунками.
Покидаючи цей музей, ми, щасливі, обіцяли повернутися до цього гостинного місця.
View this photo set on Flickr
27 січня у світі відзначається Міжнародний день пам’яті жертв Голокосту. Україна на державному рівні вшановує жертв трагедії з 2012 року. Генеральна асамблея ООН прийняла 1 листопада 2005 року Резолюцію № 60/7, у якій говориться, що «Голокост, який привів до знищення однієї третини євреїв і незліченної кількості представників інших національностей, буде завжди слугувати всім людям пересторогою про небезпеки, які приховують у собі ненависть, фанатизм, расизм та упередження…». Саме цей документ оголосив Днем пам’яті жертв Голокосту 27 січня. В цей день в 1945 році війська 1-го українського фронту увійшли до нацистського табору смерті Аушвіц. Цей табір став у сучасному світі символом нацистських злочинів.
Політика Гітлера проти євреїв почалася з його призначення канцлером Німеччини в 1933 році. Створюється один з перших концтаборів у Німеччині – Дахау, робочих місць позбавляються чиновники і лікарі єврейської національності, вводяться квоти в навчальних закладах. Ситуація ускладнюється і набирає обертів аж до прийнятих в 1935 році Нюрнберзьких расових законів.
Під час військових дій нацисти вбивають тисячі людей, однак особлива увага дістається саме євреям та циганам. Створюються гетто, паралельно створюються концентраційні табори смерті. З 1941 року існували чотири табори, які спеціалізувалися виключно на знищенні людей – «Хелмено», «Треблінка», «Белжец», «Собібор». Пізніше – «Освенцим» і «Майданик».
За весь час нацистська Німеччина знищила близько 60% єврейсього населення Європи і близько третини - світу.
Це злочин проти людства, про який ми не можемо забути. Про це потрібно говорити, це потрібно пам’ятати.
Тому сьогодні, у День пам’яті жертв Голокосту, представники учнівського самоврядування Лифиренко Софія та Шкурат Вероніка провели учням гімназії короткий екскурс у історію, розказавши про жахливі сторінки минулого.
У резолюції Європарламенту зазначається: "Пам'ять про ці події важлива не тільки як нагадування і засудження злочинів нацистів, але також як повчання про небезпеку переслідування людей на основі раси, етнічного походження, релігії, політичних поглядів або сексуальної орієнтації".
View this photo set on Flickr
Великий теніс - це сучасний, динамічний, інтелектуальний вид спорту. Має безліч переваг. Крім поліпшення фізичного стану, розвиває силу волі, витривалість, увагу і стратегічне мислення. Учень 7-В класу, Писарський Владислав, протягом багатьох років, тренується в тенісному клубі "Скітенс".
14 січня 2020 року відбувся тенісний турнір "Новорічний кубок-2020". Владислав зайняв 1 місце у своїй віковій категорії і був нагороджений кубком, медаллю та дипломом.
Вітаємо переможця! Бажаємо успіхів і нових перемог.
Стало традицією у 7-В збиратися на канікулах дружнім класом та грати у лазертаг. Зимові канікули не стали виключенням.
У грі лазертаг застосовується сучасна електроніка, інфрачервоні промені - в результаті ніякого фізичного контакту немає. Відповідно: немає контакту – немає вірогідних ударів. Ігровим полем для лазертаг може бути ліс, занедбана споруда, або спеціальний полігон, у даному випадку приміщення, що опалюється . У цю гру можуть грати всі, це широкий діапазон вікових груп: діти, дорослі, не залежно від статі та соціального статусу. Гра лазертаг розвивалася, як у внутрішньому стилі, так і в відкритому стилі. Вона може включати в себе спортивні змагання, включаючи тактичні конфігурації та точні цілі гри.
У порівнянні з пейнтболом, лазертаг безболісний, тому що не використовується ніяких фізичних снарядів, а внутрішні версії можуть вважатися менш складними в фізичному плані, тому що в більшості внутрішніх приміщень заборонені біг або грубість.
7-В вважає, що ця гра розвиває різні навички: логіку при тактичних операціях, моторику (швидкість, військову сутичку і уважність) і одну з найважливіших складових гри – здатність веселитися і сміятися. Це подовжує життя.
View this photo set on Flickr
В нашій Україні
Свято гарне є!
Це Щедрівка з сином
Щедриком іде!
Через тиждень по Різдві, 31 грудня, або 13 січня за новим стилем, відзначали українці Новий рік - Щедрий вечір (свято преподобної Меланії, або Меланки). Вважалося, що Меланка-Вода приходить на Щедрий вечір разом із Василем-Місяцем сповістити господарів про наступні торжества та справити гостини.
У цей день, за традицією, хлопці й дівчата із 7-В ходили від хати до хати, щедруючи - бажаючи господарям щедрого вечора, доброго здоров’я та добробуту у новому році.
Як і колядки, щедрівки беруть свій початок дуже давно, містять у собі біблійні сюжети та оспівують господаря і всю його родину. Та, на відміну від колядок, у щедрівках можемо побачити ластівок, жито, посіви – символи того, як Новий Рік зустрічається з весною. Адже, у цей час, коли закінчується зимове сонцестояння, народжується Молоде Сонце і день стає довшим.